چکیده

شکرت فاستر و شرکاء در پروژه تپه های شنی چنوبی اقدام به ساخت و ساز هایی نموده است که دارای ویژگی های خاصی از جمله تامین انرژی برق لازم پروژه از طریق سیستم باتری با ظرفیت تولید بسیار بالا و همچنین استفاده از مصالح سبک برای ساخت ساختمانها و ویلاهای کویری هستند.

شرح

به دنبال ساخت و ساز در فرودگاه و هتل کورال بوم (Coral Bloom آ Hotel) شرکت فاستر (Foster + Partners) و شرکاء” هتل دیگری را نیز در راستای پروژه عظیم توسعه کویر در حوزه دریای سرخ” در عربستان سعودی ساخته است. (Red Sea Project desert development in Saudi Arabia)

از نکات قابل توجه در این پروژه (تپه های شنی جنوبی نامد) تامین انرژی برق آن است. برق مورد نیاز این پروژه که به میزان 1.2 گیگا وات است از طریق سیستم باتری تامین می شود. این سیستم بگونه ای طراحی شده است تا بتواند در شرایط محیطی عربستان تاب آوری لازم را داشته و عملکرد مناسبی را داشته باشد.

از آنجاییکه با توجه به هوای بسیار گرم کویری در این منطقه از جهان مسئله ای اساسی است، شرکت فاستر و شرکاء تصمیم گرفته است تا از مصرف مصالح ساختمانی چون سنگ و بتن خودداری نموده و ازمصالح سبک مانند چوب برای ساخت ساختمان ها و ویلاهای پروژه بهره ببرد، اما بهرحال این شرکت مشخص نکرده است که آیا ویلاهای این پروژه آیا تماما”با چوب ساخته خواهند شد یا نه.

جرالد ٍایوندن (Gerard Evenden) رییس بخش استودیو در شرکت فاستر و شرکاء می گوید:

با توجه به تجربه کارهای قبلی انجام شده در محیط کویر، باید از مصرف مصالح با جرم حرارتی بالا اجتناب کرد. مشکل استفاده از سنگ، بتن و سیمان در محیط های کویری این است که این مصالح با گذشت زمان گرم شده، به یک توده گرم تبدیل شده، گرما را درخود نگه داشته و آنرا بازتاب می دهند.

بیشتر بخوانید

بیشتر بخوانید

Share
Top